SÄdan kommer du i behandling hos os
Kom i behandling hos aCure
Privat patient
PĂ„ aCure kan vi hjĂŠlpe dig til en hurtig udredning og behandling hos os uden ventetid.
Du kan henvende dig som selvbetaler uden forudgÄende henvisning fra egen lÊge (dog med undtagelse af billeddiagnostiske undersÞgelser, som krÊver en henvisning).
Ănsker du undersĂžgelse eller behandling, er du velkommen til at ringe til en af vores lĂŠgesekretĂŠrer, som vil vĂŠre behjĂŠlpelig med rĂ„dgivning og booking af tid.
Betaling
Konsultationer og undersĂžgelser betales kontant eller med dankort i receptionen efter endt besĂžg hos speciallĂŠgen eller andre behandlinger.
Operationer betales forud senest fem dage fĂžr operationsdagen.
Betaling kan enten foregÄ med dankort eller ved bankoverfÞrsel.
aCure er tilmeldt patientforikringsordningen, og vores priser tillÊgges derfor et obligatorisk patientforsikringsgebyr pÄ 6%.
Sygeforsikringen âdanmarkâ
Er du medlem af Sygeforsikringen âdanmarkâ, kan du alt afhĂŠngig af din personlige dĂŠkning fĂ„ tilskud til behandling pĂ„ aCure.
Er du i tvivl om omfanget af din dĂŠkning, kan du kontakte âdanmarkâ.
Forsikringspatient
Har du en sundhedsforsikring, kan du fÄ hurtig udredning og behandling hos aCure efter forudgÄende aftale med dit forsikringsselskab. aCure samarbejder med de fleste forsikringsselskaber, og du har dermed mulighed for hurtig behandling hos vores hÞjt kvalificerede speciallÊger.
Offentlig patient
Som patient i det offentlige er man omfattet af bÄde retten til hurtig udredning og det udvidede frie sygehusvalg.
Du kan benytte retten til hurtig udredning
- hvis ventetiden pÄ udredning overstiger 30 dage.
Du kan benytte det udvidede frie sygehusvalg
- hvis din praktiserende lĂŠge har brug for en diagnostisk undersĂžgelse, fx en rĂžntgenundersĂžgelse eller en skanning, og samtidig har henvist dig til et offentligt sygehus, hvor der er mere end 30 dages ventetid
- hvis ventetiden til din planlagte behandling er mere end 30 dage
- hvis din operationsdato bliver ĂŠndret, uanset omfanget af udsĂŠttelsen.
aCure har aftale med Danske Regioner, hvilket betyder at du kan blive henvist til os, hvis det offentlige ikke kan overholde ventetidsgarantien.
Patientkontorer
Hvis du Þnsker at blive henvist til aCure, skal du kontakte patientvejlederen pÄ det sygehus, hvor du stÄr pÄ venteliste.
Svar pÄ generelle spÞrgsmÄl og information om dine muligheder for at benytte det udvidede frie sygehusvalg, fÄr du bedst ved at kontakte patientvejlederen i din hjemregion, patientvejlederen i vores brancheorganisation eller pÄ hjemmesiden Sundhed.dk
Region Syddanmark
Patientkontoret, Damhaven 12, 7100 Vejle
TrĂŠffetid: hverdage mellem kl. 9-12
Telefon: 76 63 14 90
Region Midtjylland
Patientkontoret, Skottenborg 26, 8800 Viborg
Telefon: 78 41 04 44
Region Nordjylland
Patientkontoret, Niels Bohrs Vej 30, Postboks 8300, 9220 Aalborg Ă
Telefon: 97 64 80 10
Region SjĂŠlland
Patientkontoret, Alléen 15, 4180 SorÞ
Telefon: 70 15 50 01
Region Hovedstaden
RegionsgÄrden, Kongens VÊnge 2, 3400 HillerÞd
Telefon: 48 20 57 17
Patientvejleder i brancheorganisationen:
Rie Rasmussen, Sundhed Danmark, Foreningen af danske sundhedsvirksomheder